Facets
Image
matosi puse merginos šlapio veido už augalo

Drėkinimo svarba sveikos odos puoselėjimui

Kai kalbama apie odos priežiūrą, drėkinimas yra labai svarbus elementas, į kurį dažnai neatsižvelgiama arba jis yra per daug nuvertinamas. Daugelis žmonių daugiausia dėmesio skiria kūno priežiūros priemonės tokioms kaip: prausimosi priemonės, tonikai ir drėkinamosios priemonės, tačiau pamiršta, kaip svarbu apskritai išlaikyti pakankamą odos drėgmę. Tinkamai drėkinant odą, ji tampa sveikesnė ir švytinti. Šiame straipsnyje panagrinėsime, kas yra tinkamas odos drėkinimas, kodėl jis svarbus ir kaip jo pasiekti.

Kas yra odos drėkinimas?

Odos drėkinimas reiškia vandens kiekį išoriniame odos sluoksnyje, vadinamajame raginiame sluoksnyje (plačiau apie odos struktūrą galite paskaityti čia). Šį sluoksnį sudaro negyvos odos ląstelės, lipidai ir natūralūs drėkinamieji faktoriai (NMF). NMF yra medžiagos, kurios pritraukia ir sulaiko vandenį odoje, pavyzdžiui, karbamidas, pieno rūgštis ir aminorūgštys.
 

Raginis sluoksnis veikia kaip barjeras, saugantis odą nuo išorinių veiksnių, tokių kaip tarša, UV spinduliai ir bakterijos. Tačiau kai oda dehidratuoja, šis barjeras susilpnėja, todėl ji tampa jautresnė pažeidimams ir sudirgimui.

 

Kodėl svarbus odos drėkinimas?

Odos drėkinimas yra labai svarbus norint išlaikyti sveiką odą. Kai oda yra sudrėkinta, ji atrodo ir jaučiasi putli, lygi ir švytinti. Drėkinimas taip pat padeda pagerinti odos elastingumą, todėl ji mažiau linkusi į smulkias linijas ir raukšles.
 

Be kosmetinės naudos, odos drėkinimas taip pat atlieka svarbų vaidmenį palaikant bendrą odos sveikatą. Oda yra didžiausias kūno organas, atliekantis daug svarbių funkcijų, pavyzdžiui, reguliuojantis kūno temperatūrą ir saugantis nuo infekcijų. Tinkamas odos drėkinimas padeda palaikyti šias funkcijas ir užtikrina optimalią odos funkciją.
 

Kita vertus, dehidratuota oda gali sukelti įvairių problemų, įskaitant sausumą, pleiskanojimą ir niežėjimą. Taip pat gali paūmėti esamos odos ligos, pavyzdžiui, egzema ir psoriazė, sukeldamos uždegimą ir dirginimą.

 

Veiksniai, turintys įtakos odos drėkinimui

Odos drėkinimo lygį gali paveikti keli veiksniai. Kai kurie iš dažniausiai pasitaikančių yra šie:

  1. Aplinkos veiksniai: Ekstremalios temperatūros, mažos drėgmės ir vėjo poveikis gali prisidėti prie odos dehidratacijos. 
  2. Gyvenimo būdo veiksniai: Tam tikri gyvenimo būdo įpročiai, pavyzdžiui, rūkymas ir per didelis alkoholio vartojimas, gali dehidratuoti odą. 
  3. Mityba: Daug druskos ir perdirbtų maisto produktų turinti mityba gali sukelti vandens susilaikymą, o tai gali turėti įtakos odos drėkinimo lygiui. 
  4. Odos priežiūros produktai: Kai kurios odos priežiūros priemonės, pavyzdžiui, šiurkštūs valikliai, tonikai ar kūno šveitikliai gali iš odos išvalyti natūralius riebalus, todėl ji dehidratuoja. 
  5. Amžius: Su amžiumi natūralus odos drėkinimo lygis mažėja, todėl ji tampa jautresnė sausumui ir dehidratacijai.

 

Kaip drėkinti odą?

Dabar, kai supratome odos drėkinimo svarbą, panagrinėkime keletą būdų, kaip tai pasiekti.

 

Gerkite daug vandens

Gerti daug vandens yra vienas veiksmingiausių būdų drėkinti odą. Kai geriate vandenį, jis pasiskirsto po visą kūną, įskaitant odą. Siekite per dieną išgerti bent aštuonias stiklines vandens, kad oda būtų pakankamai drėkinama.

 

Naudokite oro drėkintuvą

Namuose naudodami oro drėkintuvą galite išlaikyti odos drėgmę, ypač žiemos mėnesiais, kai oras sausesnis. Drėkintuvas patalpos orą praturtina drėgme, o tai gali padėti išvengti odos dehidratacijos.

 

Venkite pernelyg karšto dušo

Karštas vanduo gali išgarinti iš odos natūralius aliejus, todėl ji dehidratuoja. Stenkitės vengti karštų dušų ar vonių ir verčiau rinkitės vėsesnį šiltą vandenį. Taip pat stenkitės duše praustis ne ilgiau kaip 10 minučių.

 

Naudokite švelnų valiklį

Šiurkštūs valikliai iš giliau esančių odos sluoksnių išvalo natūralius riebalus ir gali sukelti dehidrataciją. Pasirinkite švelnų valiklį, skirtą jūsų odos tipui. Prausdami ir valydami odą, tai darykite švelniais prisilietimais ir venkite agresyvaus odos trynimo.

 

Tepkite drėkinamąjį kremą

Drėkinamasis veido kremas yra esminis bet kurios odos priežiūros procedūros žingsnis, nes jis padeda sulaikyti drėgmę ir neleidžia odai prarasti vandens. Pasirinkite drėkinamąjį kremą, skirtą jūsų odos tipui, ir tepkite jį bent du kartus per dieną, ryte ir vakare, po odos valymo. Kūno odą taip pat privaloma drėkinti, bent kartą savaitėje, o jei pavyksta dažniau, tai tik geriau norint išvengti dehidratuotos odos.

 

Naudokite drėkinamąjį serumą

Drėkinamasis serumas - tai lengvas, greitai įsigeriantis produktas, skirtas giliai įsiskverbti į odą ir suteikti jai drėgmės. Ieškokite veido serumo, kurio sudėtyje yra tokių sudedamųjų dalių kaip hialurono rūgštis, kuri gali išlaikyti 1000 kartų daugiau vandens nei jos svoris (plačiau apie tai kas yra hialurono rūgštis skaitykite čia). Arba glicerinas, kuris yra drėgmę išlaikanti medžiaga, pritraukianti vandenį į odą, plačiau apie tai kas yra glicerinas ir kuo jis svarbus skaitykite čia.

 

Valgykite sveiką maistą

Sveika mityba taip pat gali padėti išlaikyti odos drėgmę. Daug vandens turintys maisto produktai, pavyzdžiui, arbūzai, agurkai ir salierai, gali padėti drėkinti odą iš vidaus. Daug sveikųjų riebalų turintys maisto produktai, pavyzdžiui, avokadas ir lašiša, taip pat gali padėti išlaikyti odos drėgmę ir elastingumą. Taip pat galite įtraukti ir maisto papildų į savo racioną, jų būna įvairiausių, tiek odos tonusui regeneruoti tiek bendram imuninės sistemos gerinimui ir kt.

 

Apsaugokite odą nuo saulės

Saulės UV spinduliai gali pažeisti odą ir sukelti dehidrataciją. Kad apsaugotumėte odą nuo saulės, kasdien, net ir debesuotomis dienomis, naudokite plataus spektro apsaugą nuo saulės (kremą, dulksną, gelį ir kt.) kurių SPF ne mažesnis kaip 30. Plačiau apie tai kas yra SPF ir kaip jį suprasti skaitykite čia.

 

Odos drėkinimas yra esminis sveikos odos elementas. Tinkamas odos drėkinimas padeda palaikyti natūralią odos barjero funkciją, neleidžia prarasti vandens, o oda atrodo ir jaučiasi sveika bei švytinti. Įtraukę šiuos patarimus į savo odos priežiūros rutiną ir pakeitę gyvenimo būdą, palaikantį odos drėkinimą, galite pagerinti savo odos būklę. Todėl nepamirškite gerti daug vandens, naudoti oro drėkintuvo jei reikia, vengti itin karšto dušo, naudoti švelnų jūsų odos tipui tinkantį valiklį, serumą ir drėkinamąjį kremą, sveikai maitintis ir saugoti odą nuo saulės, kad oda būtų ne tik sudrėkinta, bet ir sveika visomis prasmėmis. Šiame tinklaraščio įraše galite paskaityti straipsnį apie tai kas yra optimali odos sveikata ir kokia jos priežiūros svarba.

Prekė pridėta

Kiekis: Kaina:
Apmokėti